19.11.2015

ПРОТОКОЛ № 7 розширеного засідання громадської ради при Балтській районній державній адміністрації

   Місце проведення:                                                                                            Дата проведення:

  зал засідань РДА                                                                                            13  листопада 2015 року

 

 

 ПРИСУТНІ:   члени громадської ради – 22 особи

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ НА ЗАСІДАННІ:

 Голова Громадської ради:

 Сапожник Петро Віталійович 

 

 

 Секретар ради:

 Зубарєва Тетяна Олексіївна

     

 ЧЛЕНИ РАДИ:

 

Абрамова Наталія Іванівна  - голова комітету з економічних питань,

Усатенко Василь Фомич – голова комітету з питань законності, правопорядку та соціально-економічного розвитку

Борисов Павло Григорович – заступник голови комітету з питань законності, правопорядку та соціально-економічного розвитку

Кротік Ірина Іванівна – секретар голови комітету з економічних питань

Безсмертна Ольга Василівна – заступник голови комітету з гуманітарних питань та соціального захисту населення

Бойченко Валерій Дмитрович - голова організації Балтської районної організації ветеранів

Карпій Володимир Іванович - голова профспілки Балтської районної профспілкової організації працівників агропромислового комплексу

Кузьома Оксана Григорівна - голова профспілки Балтської районної організації  профспілки працівників культури України в Одеській області

Степчук Василь Юхимович – заступник голови ГР, координатор комітету з гуманітарних питань та соціального захисту населення,

Кубай Василь Григорович – член організації Релігійної громади  покрови Пресвятої Богородиці Української Православної Церкви Київського патріархату м.Балти Одеської обл..

Ленц Надія Петрівна – голова Балтської  районної громадської організації  інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України»

Березовська Людмила Костянтинівна - голова профспілки Балтської районної організації профспілки працівників освіти і науки

Коцюруба Юрій Анатолійович - Голова первинної профспілкової організації                            КУ «Балтська ЦРЛ»

Калмацуй Дмитро Станіславович – член комітету з економічних питань

Красатюк Віктор Юрійович – член організації Громадської організації «Регіональна громадська організація сприяння розвитку суспільства «Громадська рада північного регіону»

Полібза Галина Іванівна – член Громадської організації «Громадянський Форум Балтщини»

Валєвіч Ілля Леонідович - член Громадської  організації «Одеська обласна спілка ветеранів десантників»

Вінярський Вадим Аронович – голова громади Товариства єврейської культури «Балтська єврейська община»

 

ВІДСУТНІ:

(завчасно повідомили про неможливість брати участь у зборах)

Гозун Юрій Іванович – заступник голови комітету з економічних питань

Каліцький Вадим Валентинович – голова комітету з гуманітарних питань та соціального захисту населення,

Чорній Степан Ярославович – перший заступник голови ГР,координатор комітету з економічних питань.

 

 

ЗАПРОШЕНІ:

     Вітряний О.А. – голова Балтської РДА (не зміг взяти участі у зв’язку із терміновим викликом до Облради)

     Литвин О. – заступник голови РДА,

     Дідух Я – заступник голови РДА, 

     Дібров Ю.О. – в.о. начальника УСЗН

     Чорний Р.Ф. - начальник  відділу комунікацій з громадськістю апарату райдержадміністрації,  

     Райчук А.П. - головний спеціаліст відділу районної державної адміністрації,

     представники громадських організацій,що не входять до складу ГР в кількості 14 осіб,   

     представники місцевих ЗМІ в кількості 2 осіб.

 

 

 

Порядок денний:

  1. Про здійснення  соціального захисту найбільш уразливих  верств населення балтського району (пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни) в умовах підвищення тарифів на комунальні послуги та про хід призначення житлових субсидій.

   (Інф. Виконуючого обов’язки начальника управління соціального захисту населення Діброва Ю.О.)

 

  1. Про результати громадського обговорення кандидатур на посаду керівника районного відділу Національної поліції України

 ( Інф. Голови ГР  Сапожника П.В. та голови РДА Вітряного О.А.)

 

  1. Різне

 

СЛУХАЛИ:

  

     З першого питання порядку денного :

      Про здійснення  соціального захисту найбільш уразливих  верств населення балтського району (пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни) в умовах підвищення тарифів на комунальні послуги та про хід призначення житлових субсидій)

      Дібров О.Ю. виконуючий обов’язки начальника управління соціального захисту населення: Управління соціального захисту населення Балтської районної державної адміністрації у 2015 році продовжувало виконання покладених на нього функцій з впровадження державної політики у сфері соціального захисту населення, інвалідів, ветеранів, малозабезпечених та багатодітних сімей, інших пільгових та соціально незахищених верств населення.

Відповідно до Закону України від 22 жовтня 1993 року №3551-ХІІ „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та чинного законодавства щодо соціального захисту пільгових категорій громадян управління соціального захисту населення Балтської райдержадміністрації систематично вживає ряд заходів та проводить відповідну роботу щодо надання  ветеранам Великої Вітчизняної війни та іншим пільговикам низки послуг для забезпечення належних умов їх проживання, покращення добробуту та стану здоров’я.

  Станом на 01.11..2015 року на обліку в управлінні соціального захисту населення знаходиться 10994 пільговиків, з яких 1703 ветеранів війни, а саме:

-          інвалідів війни І групи – 63 особи,

-          інвалідів війни ІІ групи –  102 особи,

-          інвалідів війни ІІІ групи – 28 осіб,

-          учасників бойових дій – 344 особи,

-          учасників війни – 881 особа,

-          членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни – 325 осіб.

В 2015 році 1087 пільговикам виплачено готівкою кошти на придбання твердого палива та скрапленого газу в сумі   771,68 тис. грн.

  За житлово-комунальні послуги, які надаються пільговій категорії громадян, в поточному  році виплачено кошти в сумі  1537,359 тис. грн..

В 2015 року видано 35 санаторно-курортних путівки, а саме: ветеранам війни — 13 та  22 інвалідам загального захворювання та з дитинства.

Виплачено компенсацію за невикористане санаторно-курортне лікування 17 інвалідів на суму 5580 грн.

Управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації постійно ведеться робота щодо забезпечення інвалідів та ветеранів війні протезно-ортопедичними виробами і технічними засобами реабілітації. Так, 2015 році видано 574 направлень для пільговиків для виготовлення протезно-ортопедичних виробів і 105 засобів протезування та технічних засобів реабілітації.

Безкоштовними послугами зубопротезування скористалося 26 ветеранів війни. 

Протягом 2015 року управлінням видано 49 пільгових посвідчень ветеранам війни та 17 ветеранам праці.

В  районі щомісячно виплачувалися довічні стипендії інвалідам війни і учасникам бойових дій, яким виповнилося 90 років та більше. Так, протягом року виплачено 36 собам  кошти на загальну суму  36500 грн.

В районі щомісячно виплачується адресна допомога сім’ям загиблих військових, які приймали  участь в бойових діях в Республіці Афганістан та інших країнах – 3 особам на суму – 15 тис. грн.

Головою Балтської районної державної  адміністрації створено розпорядження від 18.09.2015 року №407/А-2015 «Про затвердження плану заходів щодо медичної, психологічної та соціальної адаптації учасників антитерористичної операції».На обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги перебувають та користуються пільгами відповідно до чинного законодавства 130 учасників бойових дій із числа учасників  антитерористичної операції в тому числі 2 інваліда війни та 2 сім’і загиблих воїнів.

Всім пораненим військовослужбовцям з числа учасників антитерористичної операції також виділяється матеріальна допомога на лікування за рахунок районного бюджету в рамках програми з питань соціального захисту малозабезпечених верств населення. Станом на 01.11.2015 року надано матеріальну допомогу 10 учасникам антитерористичної операції в тому числі пораненим та сім’ям загиблих. По мірі ступеня важкості поранень та матеріально-побутових умов проживання воїнів направляються документи до Департаменту СЗН для надання матеріальної допомоги за рахунок обласного бюджету та благодійного фонду при Мінсоцполітики.

Також проводиться робота по забезпеченню учасників АТО санаторно-курортним лікуванням. На даний час на обліку знаходиться 15 учасників антитерористичної операції, два з яких забезпечені санаторно-курортними путівками в тому числі і інвалід війни.

Їх потреби в забезпеченні технічними засобами реабілітації постійно знаходяться на контролі в управлінні соціального захисту населення. Станом на 01.11.2015 року будь-яких засобів реабілітації поранені воїни не потребують

Постановами Кабінету міністрів України від 28 лютого 2015 року № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій», від 25 березня 2015 року № 487 «Про внесення зміни до пункту 15 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», від 26 червня 2015 року № 475 «Про спрощення порядку призначення та надання населенню житлових субсидій», від 23 вересня 2015 року № 752  «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» у 2015 році було внесено ряд кардинальних змін до постанови від 21 жовтня 1995 року № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», направлених на зменшення тарифного тягаря для збільшеної кількості потенційних отримувачів житлових субсидій.
               Основними змінами є відміна майже всіх обмежень, які перешкоджали отриманню субсидій, чітке визначення меж опалювального і неопалювального періодів, призначення субсидії для  відшкодування   витрат   на оплату житлово-комунальних  послуг  на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням та інші.
               Відповідно до цих змін, управлінням соціального захисту населення Балтської райдержадміністрації, після отримання населенням бланків заяв та декларацій на отримання житлових субсидій, з 1 травня 2015 року було розпочато прийом документів на житлові субсидії у населення району. Протягом травня-серпня 2015 року було прийнято і призначено 1865 житлових субсидій.  

            На виконання п. 7.2. витягу з протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 року №88 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України довело до областей цільові показники кількості домогосподарств, яким мають бути призначені житлові субсидії в регіонах. Балтський район отримав цільовий показник 4200 житлових субсидій, що становить 1/3 від загальної кількості жилих домогосподарств району. Крім того, було поставлено завдання проводити постійну інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення про порядок призначення населенню житлових субсидій. На виконання вказаних доручень управлінням розміщено у друкованих ЗМІ наступні публікації:

-           в газеті «Народна трибуна» від 15.08.2015 р. №33 -  «Оформлення субсидій: розмір доходу вказувати вже не треба», від 12.09.2015 р. №37 - «Житлові субсидії: нові правила, нові можливості»;

-           в газеті «Ваш інтерес» від 11.09.-20.09.2015 р. №37 «Житлові субсидії: нові правила і можливості».

Крім того, на сайті Балтської райдержадміністрації опубліковано інструкцію щодо заповнення заяв та декларацій для отримання житлових субсидій.

Також, до інформаційно-роз’яснювальної роботи, та роботи по оформленню житлових субсидій в селах району долучились сільські ради та працівники Балтського відділення «Укрпошти». При цьому, Балтським відділенням «Укрпошти» протягом двох останніх місяців доставлено біля 520 листів із пакетами документів на отримання житлових субсидій із міста та сільської місцевості. Уповноважені працівники сільських рад забезпечили збір, формування та доставку до управління більш як 60% всіх пакетів документів із сільської місцевості. У зв’язку з цим, слід відзначити роботу наступних сільських рад: Борсуківська, Гербінська, Коритненська, Лісничівська, Оленівська, Пасатська, Пасицелівська, Переймівська, Перелітська, Плосківська, Саражинська, Сінненська та Ухожанська, в яких спостерігається найбільший відсоток охоплення субсидіями населення.

Завдяки проведеній роботі після повторного отримання населенням спрощених бланків  заяв та декларацій на отримання житлових субсидій, управлінням протягом вересня-жовтня 2015 року було прийнято та призначено 2013 житлових субсидій. Таким чином, станом на 01.11.2015 року прийнято 3878 пакетів документів, що складає 92% від цільового показника. У листопаді 2015 року прийнято 306 пакетів документів, таким чином, загальна кількість прийнятих пакетів документів складає 4184, або 99%.

               Станом на 01.11.2015 р. нараховано субсидій на житлово-комунальні послуги 2575 отримувачам на суму 917 тис. грн.. Середня виплата становить 356 грн. 12 коп.. По видам житлово-комунальних послуг середня виплата складає:
-          природній газ – 256 грн. 80 коп.
-          на водопостачання – 19 грн. 65 коп.
-          на водовідведення – 22 грн. 92 коп.
-          на електропостачання – 46 грн. 30 коп.
-          на вивіз сміття – 10 грн. 25 коп.
На теперішній час виплачено 570 тис. грн., або 62%.           
       Станом на 01.11.2015 р. нараховано субсидій на тверде паливо та скраплений газ 1315 отримувачам на суму 1865,2 тис. грн.. Середня виплата становить 1418 грн. 40 коп.. На теперішній час виплачено 768,4 тис. грн., або 41%.
               Управлінням зроблено масовий перерахунок на опалювальний період. На даний час проводиться завершувальна обробка біля 2500 справ, які підлягали перерахунку, а також продовжується нарахування субсидій, прийнятих у жовтні-листопаді 2015 року.

 

 

    Виступили:

 

    Антонюков  Р.  – учасник АТО:  В питанні пільгового перевезення учасників АТО скарг не маємо. Це питання тримаємо під контролем.

 

   Абрамова Н.І. – член ГР: Звертаюсь до міськради з вимогою  врегулювати питання видачі довідок про склад сім’ї  для прискорення надання субсидій.

 

Дібров О.Ю. – виконуючий обов’язки начальника управління соціального захисту населення:   Спрощений порядок діє уже з минулого місяця. Усі громадяни які звернуться  для них може бути визначене право на цей вид державної допомоги.

 

Карпій В.І. – член ГР: Є обмеження щодо призначення субсидії? Потрібна більш детально-роз’яснювальна робота

 

Дібров О.Ю. – виконуючий обов’язки начальника управління соціального захисту населення: єдине обмеження - це покупка товарів і послуг на протязі року на суму від 50 тис грн.

 

Сапожник П.В. – голова ГР: Контроль за використанням коштів, які надаються перевізникам для пільгової категорії потрібно удосконалити, а не обмежуватись лише річнім звітом. Для цього є відповідні відділи РДА. Залучайте громадськість до такого контролю.  

 

Ухвалили: 

  1.   Інформацію виконуючого обов’язків начальника управління соціального захисту населення Діброва Ю.О взяти до відома.
  2. Відділу економіки та соціального розвитку міста та комітету ГР з економічних питань (Абрамова Н.І.) вивчити питання удосконалення контролю за використанням коштів, які надаються для пільгового контингенту.

              

   Голосували:

«За» -  одноголосно

 

      З другого питання порядку денного, що планувалося до розгляду сьогодні, а саме:

       Про результати громадського обговорення кандидатур на посаду керівника міжрайонного відділу Національної поліції України

     Сапожник П.В.- голова ГР: Обставини сьогоднішнього призначення обласним ГУ МВС України в Одеській області і представлення колективу нового начальника Балтського міжрайонного відділу Національної поліції України полковника міліції - Тютюненко Сергія Григоровича потребують зняття цього питання з порядку денного.

         На церемонії представлення начальника міліції, полковника Тютюненка С.Г. я від ГР запросив його прийняти участь у сьогоднішньому засіданні ГР. Але у зв’язку із запланованими на той же час зустрічами з колективами міліції  Кодимському і Савранському районах він попросив призначити іншу дату зустрічі з ГР. Він висловив свою готовність співпрацювати з ГР і прислуховуватись до громадської думки.

      Калмацуй Д. С. – член ГР.:  Голова РДА хотів радитися з нами, а сьогодні його немає. Ніхто не запитував громадської думки щодо призначення начальника поліції Балтського рійвідділу.

     Степчук В.Ю. – член ГР: Голова РДА не мав права подавати подання Обласному управлінню внутрішніх справ про призначення начальника поліції Балтського рійвідділу без консультацій з громадськістю.

     Бойченко В.Д. – член ГР: Ми повинні діяти зважено і не перевищувати своїх повноважень.

     Красатюк Ю.І. – член ГР.: Без погодження з РДА це повне ігнорування громадської думки. Ніякої прозорості і відкритості.

 

 

    Абрамова Н.І. – член ГР.: Сьогодні як і раніше  влада ігнорує громаду, влада імітує співпрацю з громадою, влада не рахується з пропозиціями громади.

    Кротік І.І. – член ГР.: Ми повинні навчитися відстоювати свою думку.

   Литвин О. – заступник голови РДА виказала свої зауваження щодо співпраці  начальника райвідділу поліції з громадськістю при переатестації особового складу райвідділу поліції.

    Усатенко В.Ф. – член ГР.: Вимагаю відправити звернення  до генірала Лорткіпанідзе щодо нашої незгоди з непрозорим призначенням керівного складу Балтського райвідділу поліції.

     Сапожник П.В.- голова ГР: Шановні члени ГР прошу враховувати реальність і діяти відповідно діючого законодавства та нашого Положення про ГР. Звернення до органів вищої виконавчої влади наші рішення повинні бути виваженими, обґрунтованими без зайвих емоцій. Звернення ми підготуємо і ще раз погодимо з членами ГР.

    Кубай В.Г. – член ГР.: Пропоную на наступному тижні запросити на зустріч з нами нового начальника поліції і вислухати його.

 

ВИРІШИЛИ:

 

    1.   Звернутися до керівництва ГУ МВС України в Одеській області  з пропозицією

при реформуванні Балтського підрозділу Національної поліції проявляти відкритість і прозорість; при прийняті рішень щодо переатестації  особового складу Балтського райвідділу Національної поліції, особливо тих кандидатів, що атестуються на керівні посади райвідділу,  долучати думку  громадськості щодо їх доброчесності, морально-етичних якостей.

  1. Провести засідання ГР із запрошенням начальника Балтського райвідділу поліції Тютюнненко С.Г. на 19.11.2015 р
  2. Підготувати звернення ГР до начальника Головного Управління Національної поліції України Г.Лорткіпанідзе з питань прозорості і відкритості при реформуванні Балтського райвідділу поліції і погодити його текст на засіданні ГР.

 

Голосували:

 «За» - 16

«Проти» -  2

«Утрималися» - 4

 

З третього питання порядку денного :

Різне:

  1. Звернутися до голови Балтської РДА з вимогою відкритого і прозорого призначення на керівні посади відділів адміністрації з врахуванням думки ГР.

 

  1. Звернутися з листом до голови Балтської РДА Вітряного О.А. про надання допомоги Громадській раді у матеріально-технічному забезпечені ГР комп’ютером і канцелярськими товарами.

 

   Голосували:

«За» -  одноголосно

 

 

 

 

 

Голова Громадської ради:______________________ /П.В. Сапожник/

 

                            Секретар: ______________________ / Т.О. Зубарєва/