04.12.2018

Звіт про результати проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Балтської районної державної адміністрації

На  виконання  наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних  рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості         соціальних послуг» в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Балтської райдержадміністрації було проведено  внутрішню оцінку якості ( далі - оцінка) та моніторинг соціальних послуг. Робота проводилась  в період з 08 жовтня по 30 листопада 2018 року.

Для забезпечення даного напряму роботи  здійснено наступні  заходи:

-         призначено відповідальним за організацію і проведення оцінки якості соціальних послуг та розроблення анкет, опитувальників для вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг, їх заповнення  та аналізу  соціального працівника територіального центру Лупинську Л.О.;

-         затверджено склад комісії з оцінки якості соціальних послуг  до складу якої включені працівники  територіального центру, отримувачі  соціальної послуги догляду вдома та соціальної послуги стаціонарного догляду, загалом 8 осіб;

-         директором затверджено  план проведення внутрішньої оцінки якості  соціальної послуги догляду вдома,  послуги стаціонарного догляду ;

-         затверджено план засідань комісії з оцінки якості соціальних послуг.

 

Внутрішньому моніторингу  та оцінці підлягають:

-         дотримання вимог встановлених у Державному стандарті догляду  вдома , який затверджений  наказом Мінсоцполітики  від 13.11.2013         № 760;

-         дотримання вимог Державного стандарту стаціонарного догляду  за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, який затверджений наказом Мінсоцполітики від 29.02.2016 № 198.

         При територіальному  центрі соціального обслуговування ( надання соціальних послуг ) Балтської райдержадміністрації функціонують  такі структурні підрозділи:

-         відділення соціальної допомоги вдома;

-         відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання ( на 40 ліжкомісць ).

Територіальний центр використовував такі методи оцінки: карта опитування, яка  заповнюється з метою отримання відгуків стосовно організації та надання соціальних послуг: догляд вдома,  стаціонарний догляд. В опитуванні взяли участь  56 отримувачів соціальних послуг, з якими проводились співбесіди; телефонне опитування, проаналізовано характер звернень, які реєструються у журналі обліку особистого прийому громадян. За період проведення оцінки скарг не зареєстровано. Використовувався такий метод проведення оцінки якості соціальних послуг як самооцінка  працівниками територіального центру своєї роботи.  За результатами самооцінки  28,2%   працівників  одержали «високу» оцінку,   71,8 %  - «добру».

    Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

При проведенні внутрішньої  оцінки якості надання соціальних послуг застосовувались наступні показники:  адресність та індивідуальний підхід, результативність,своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.

         Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян  визначено індивідуальні потреби  у  соціальних послугах (згідно індивідуальних планів – 100%) . Всі особові справи підопічних містять  індивідуальні плани надання соціальних послуг: догляд вдома,стаціонарний догляд,  що відповідає визначеним  індивідуальним потребам отримувачів  соціальних  послуг. Своєчасно проводиться  повторне ( при потребі)  визначення індивідуальних потреб, раз на пів року.

         Результативність: згідно проведеного опитування, в тому числі і телефонного,  96% опитаних підопічних задоволені рівнем надання соціальних послуг:догляд вдома, стаціонарний догляд,  що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані  отримувачів  соціальних послуг у процесі  надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги  не надавались. 4% опитаних не задоволені  затвердженим переліком соціальних послуг,  які, як вони вважають,  не відповідають їхнім потребам  та життєвій ситуації. Зокрема, жителі в сільській місцевості не задоволені  відсутністю послуги по  обробітку присадибної ділянки для ІІІ групи рухової активності. 

Скарг стосовно надання соціальних послуг від підопічних не було. Працівників територіального центру, які залучені до надання соціальних послуг  заохочено преміями, згідно Положення  про преміювання працівників територіального центру соціального обслуговування ( надання соціальних послуг )  Балтської райдержадміністрації.

Своєчасність:  рішення про надання соціальної послуги  чи відмову у її наданні приймається   керівником управління праці та соціального захисту населення протягом  14 календарних  днів з моменту звернення  отримувача   соціальної послуги або його законного  представника. Визначення ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та складання індивідуального плану здійснюється протягом  5 календарних днів з дати  звернення отримувача  соціальної послуги або його законного представника. Але трапляються поодинокі випадки затримання у прийнятті рішення про відмову чи надання соціальної послуги у зв’язку з порушенням терміну отримання медичного висновку.

Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання/перегляду індивідуального плану та укладання договору про надання  соціальної послуги догляду вдома.

Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома соціальним працівником (за потреби)  проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби).

Надалі повторне визначення індивідуальних потреб  отримувача  соціальної послуги  вдома здійснюється  один раз на півроку.

Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги  догляду вдома укладається договір про її надання, який підписується у двохсторонньому порядку. Строки  та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.

Доступність та відкритість: територіальний центр розташований в центрі міста, має зручне транспортне сполучення. Всі державні та громадські установи, з якими співпрацює територіальний центр розташовані поруч. Біля будівлі знаходиться паркувальний майданчик, розрахований  приблизно на 10 автомобілів. Будівля обладнана пандусом та кнопкою виклику, що є необхідною умовою для осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Вздовж коридору оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, містяться  буклети,  роз’яснення порядку подання і розгляду скарг, графік прийому громадян, пам’ятка про Державні стандарти догляду вдома та стаціонарного догляду .

Соціальна послуга стаціонарного догляду для осіб, які втратили здатність до самообслуговування,  надається у відділенні стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання територіального центру соціального обслуговування ( надання соціальних послуг) Балтської райдержадміністрації особам , що розташоване за адресою: с.Піщана вул..Короленко, 18, Балтського району, Одеської області.

 На даний час у 3-х жилих корпусах з  17 кімнатами постійно проживають 32 підопічних, які втратили здатність до самообслуговування. Середній вік підопічних складає  75 років.

  Відповідно до вимог Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування здійснюються наступні заходи:спостереження за їх станом здоров’я, допомога у самообслуговуванні, допомога в організації надання реабілітаційних та медичних послуг, допомога у забезпеченні технічними засобами реабілітації, навчання навичкам користування ними, навчання навичкам самообслуговування, організація дозвілля. При  влаштуванні до  відділення стаціонарного догляду підопічним проводиться поглиблений медичний огляд, в подальшому медичний огляд вузькопрофільними спеціалістами проводиться щорічно. У відділенні працює за сумісництвом лікар загальної практики  Піщанської  амбулаторії, який щотижня проводить медичний огляд підопічних та призначає необхідне лікування,  слідкує за виконанням індивідуальних планів реабілітації інвалідів. При необхідності, за медичними показаннями, підопічні відділення стаціонарного догляду госпіталізуються у центральну районну лікарню, решта отримують підтримуюче лікування  безпосередньо у відділенні, про що свідчать записи у амбулаторних картах підопічних.

У кожному з 3-х жилих корпусів є душові та санітарні кімнати для підопічних з холодною та гарячою водою, кімната для прийому їжі, вестибюль для проведення культурно – масових заходів. На території є окреме приміщення пральні та харчоблоку.

По всій території відділення прокладено доріжки для прогулянок з можливістю пересування на інвалідних візках, облаштовано пандуси, у приміщеннях відсутні дверні пороги для зручності пересування  осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Для організації дозвілля  підопічних є телевізори та радіоприймачі. Приміщення капітально відремонтовано, вікна металопластикові,  обладнана каналізаційна та водопровідна  системи.

Проводиться системна робота по покращенню умов проживання підопічних у відділенні. Щороку  проводиться  косметичний ремонт жилих кімнат, кухні, каналізаційної, водопровідної та  пічної  системи опалювання, пральні, душових  та санітарних кімнат. Так, у 2018 році здійснено косметичний ремонт приміщень відділення стаціонарного догляду на суму 31,1 тис. грн..Проведено заміну покрівлі даху одного з жилих корпусів на суму 37 тис. грн..Здійснено заходи по протипожежній безпеці на загальну суму 88,5 тис. грн.. Підопічні забезпечені засобами реабілітації .

Повага до гідності отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішнього моніторингу (згідно карти опитування) , в т.ч. тефонних опитувань, отримувачі соціальних послуг задоволені роботою працівників територіального центру.

Працівники територіального центру  ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків (п. 2.4 Договору про надання соціальних послуг). Випадків порушення договору не виявлено.

Забезпечується дотримання майнових прав підопічних відділення стаціонарного догляду. Підопічні отримують 25% пенсії (20% державної допомоги), якою вони розпоряджаються на власний розсуд, також у їхньому розпорядженні нерухоме  майно, яке залишилось за місцем попереднього проживання.

Здійснюється інформування  підопічних відділення стаціонарного догляду  щодо  можливості оскарження порушення їх прав та інтересів шляхом звернення  до керівництва  закладів соціальної сфери та керівництва органів державної влади та місцевого самоврядування району. Інформація з телефонами відповідних служб розміщена на інформаційному стенді у приміщенні відділення стаціонарного догляду. 

Професійність: штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації;

посадові інструкції затверджено згідно чинного законодавства. Всі працівники та соціальні робітники відділення володіють необхідними  знаннями й навичками, які  відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеними „Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80. Соціальні послуги”, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14 жовтня 2005 року № 324;

розроблена програма для навчання на робочому місці соціальних робітників, що надають соціальні послуги людям похилого віку та інвалідам; зібрані друковані матеріали для проведення навчань соціальних робітників, в тому числі  і  матеріали для початківців.

В особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка).

Надавачі соціальних послуг проходять  щорічно  медогляди.

Щосереди проводяться оперативні наради, на яких працівники  ознайомлюються з  новим у законодавстві у сфері надання соціальних послуг.

Залишається проблемою забезпеченість соціальних робітників  необхідним обладнанням та інвентарем. Відсутні транспортні засоби, а саме – велосипеди та автомобіль.   Не в повному обсязі працівники  забезпечені  спецодягом  та засобами індивідуального захисту.

 Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг    визначалася із  застосуванням шкали оцінки  якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг ( узагальнювались статуси, які переважали ).

 

Показники якісні 

Від 80% до 100%  (добре)

Від 51% до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

 Адресність та

індивідуальний підхід

«добре»

-

-

Результативність

«добре»

-

-

Своєчасність

«добре»

-

-

Доступність

«добре»

-

-

Повага до гідності

отримувача соціальної

послуги

 

«добре»

-

-

Професійність

 

 

«незадовільно»

 

Показники кількісні

 

Від 0% до 20%

Від 21% до 50%

Від 51% до

100%

Кількість скарг та

результат їх розгляду

«добре»

-

-

Кількість задоволених

звернень про отримання

соціальної послуги

«добре»

-

-

Кількість соціальних

працівників, які

пройшли атестацію

 

-

«незадовільно»

 

Оцінка якості соціальних послуг в цілому

 

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу

 

«добре»

Продовжувати роботу із суб’єктом

«задовільно»

-

«незадовільно»

-

         Згідно шкали оцінки  якісних та кількісних показників соціальних послуг показники відповідають  встановленому рівню – «Добре».

Однак,  під час проведення  моніторингу та оцінки якості   соціальних послуг були виявлені недоліки, для усунення яких заплановано здійснити наступні заходи:

-         постійно підвищувати рівень кваліфікації соціальних робітників за допомогою навчальних семінарів;

-         проводити роботу, спрямовану на своєчасність  розгляду  звернень отримувачів соціальних послуг;

-         в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази територіального центру  в частині забезпечення працівників спецодягом, транспортними засобами, засобами індивідуального захисту;

-         провести нараду  із працівниками територіального центру з метою оприлюднення результатів проведення  моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг;

-         оприлюднити на сайті райдержадміністрації результати проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг у територіальному центрі.

 

 

                        Директор територіального центру                                                           Т.Б.Бойко