24.07.2018

Новини з податкової 23.07.2018

Про реалізацію пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій

Подільська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області повідомляє усіх платників податків та громадян щодо проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій». Метою цієї кампанії є інформування платників податків щодо новацій, які запроваджуються в ході реалізації експериментального проекту, їх переваги та інформування громадськості про новації та перспективи у зв‘язку із застосуванням новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Розробка та впровадження інноваційної електронної системи е-ІІесеірі (електронний чек) дозволить:
 -створити умови для застосування платниками податків для реєстрації розрахункових операцій пристроїв широкого вжитку (персональних комп’ютерів, планшетів, смартфонів); спростити процедуру реєстрації; скоротити витрати платників податків на придбання та обслуговування пристроїв, що здійснюють реєстрації розрахункових операцій. Новітні моделі комплексу стануть альтернативою традиційним касовим апаратам.
 Зертаємо Вашу увагу на те, що основними перевагами інноваційної системи є:
 Гнучкість - може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм (персональні комп’ютери, планшети, смартфони); Безкоштовність всі кейси системи будуть безкоштовними для її користувачів та не потребуватимуть абонентської плати за користування; Доступність - працюватиме цілодобово, кожен день, у вихідні та святкові дні; Інформативність - міститиме значний масив інформації, що забезпечуватиме потреби її користувачів; Простота - користування системою не потребуватиме спеціальних знань та підготовки її користувачів; Інтегрованість - можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами; Захищеність - відповідатиме вимогам захисту Інформації; Автоматизація - не передбачає подання та обробки паперових документів; Економія часу - мінімальна затрата часу на процес фіскалізації.
 Крім того, система передбачатиме програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом. Традиційні РРО друкують лише паперові чеки та потребують наявності друкуючого пристрою та відповідних витратних матеріалів. Нова система спрощує цей процес, оскільки передбачає виключно он-лайн реєстрацію через Електронний кабінет та он-лайн передачу (отримання) даних. Система дозволяє виключити послуги інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн щомісяця для кожного РРО.
 Також, при застосуванні нових моделей РРО платники заощаджують кошти, які витрачаються на придбання традиційних касових апаратів, вартість яких є досить високою - від 4 тис до 20 тис грн. Фіскальний чек громадяни можуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету. Це дає змогу покупцю у разі необхідності захисту його прав як споживача скористатися електронним чеком та пред’явити його. Впровадження за результатами, експериментального проекту новітніх РРО у промислову експлуатацію створить передумови для демонополізації ринку РРО. Нова система підвищить ефективність контролю за розрахунковими операціями та дозволить оперативно виявляти факти порушень при здійсненні таких операцій, зменшить обсяги тіньового обігу товарів, зокрема, підакцизних.
 Таким чином, застосування новітніх моделей комплексу стимулюватиме суб'єктів господарювання до застосування РРО як зручного і ефективного засобу контролю за проведеними розрахунковими операціями.

 

***

Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів зазнав змін

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.03.2018 №162 «Про внесення змін до Порядку нормативної оцінки земель населених пунктів» внесено зміни у примітку до додатка 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.12.2016 № 489 (далі – Порядок №489).

Так, для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру (далі - Кадастр), та у разі якщо у відомостях Кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0.

Податкові зобов’язання з плати за землю обчислюються відповідно до витягу про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (далі – Оцінка), що виконана та затверджена у порядку, визначеному Законом України «Про оцінку землі», із застосуванням до неї кумулятивної величини коефіцієнта індексації, розрахованої залежно від дати затвердження такої Оцінки.

Разом з цим, у разі наявності у відомостях Державного земельного кадастру про земельну ділянку ознак, що вказані у Порядку №489, платнику плати за землю доцільно звернутися до органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням такої ділянки щодо виконання робіт із землеустрою та Оцінки з метою внесення відповідних відомостей до Кадастру.

Більш детально з таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 112.05).

*** 

Порядок відображення у фіскальних чеках сум заокруглень

У зв’язку з прийняттям Правлінням Національного банку України постанови від 15.03.2018 № 25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» Державна фіскальна служба України надає роз’яснення щодо заокруглення сум реалізованих товарів (наданих послуг) у фіскальних чеках суб’єктами господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою із використанням реєстраторів розрахункових операцій.

Відповідно до пункту 5 розділу І Положення про форму і зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13, розрахункові документи, що друкуються РРО, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

-  після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;

-  в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту відповідно до пунктів 15 та 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 №199 (зі змінами), має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

         Приклади.

Заокруглення до збільшення:

Загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн. 49 коп., тоді у рядку «надбавка» вказується – 1 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн. 50 коп.

Заокруглення до зменшення:

Якщо загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн. 44 коп., тоді у рядку «знижка» вказується – 4 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн. 40 коп.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту потрапляє «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення», у наведених прикладах відповідно 35 грн. 50 коп. та 35 грн. 40 коп.

***

Майже 280 мільйонів гривень ПДФО надійшло до бюджетів з легальних доходів мешканців Північного регіону Одеської області

З початку 2018 році по Подільській ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області до бюджетів  сплачено 278 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб. Це на 13 мільйонів гривень або на 10 відсотків більше проти відповідного періоду минулого року.

До державного бюджету відповідно до розподілу коштів надійшло 69,8 мільйона гривень ПДФО, бюджети місцевих громад отримали 207,5 мільйона гривень цього податку.


 Так у місцевий бюджет міста Подільськ забезпечено надходження в сумі 64,1 млн грн., місцеві скарбниці Подільського району отримали 15,9  млн грн.., Балтського району – 34,9 млн грн., Ананьївського району – 22,5 млн грн., Любашівського району – 20,9 млн грн., Кодимського району – 18,9 млн грн., Савранського району – 13 млн грн., Окнянського району – 16,9 млн грн.

Активна співпраця влади, громадськості та бізнесу у питаннях легалізації та оплати праці приносить конкретні результати у збільшенні надходжень до бюджету з легальних доходів Важливо, що очільники територіальних громад долучилися до вирішення проблем легалізації ринку праці. Це стратегічне завдання для громад, які прагнуть реальної фінансової самостійності і збільшення надходжень за рахунок податкових платежів.